fitness

Γιατι δε χανω κιλα; Οι λογοι που αποτυγχανουν οι διατες.

By  | 
Ένα πράγμα που έχουν κοινό οι περισσότερες δίαιτες αδυνατίσματος είναι πως αποτυγχάνουν σε σύντομο χρονικό διάστημα. Γιατί;

Πολλοί από εμάς ταυτίζουν τη λέξη «δίαιτα» με μία βραχυπρόθεσμη στέρηση, κάτι που «αρχίζεις» και «τελειώνεις». Σε μία πρόσφατη έρευνα, μία εταιρία τροφίμων στη Μεγάλη Βρετανία αποκάλυψες πως από εκείνους που κάνουν τακτικά δίαιτα, δύο στους πέντε εγκαταλείπουν τις δίαιτες αδυνατίσματος μέσα στις πρώτες επτά μέρες ενώ ένας στους πέντε τηρεί τη δίαιτα για ένα μήνα και ο ίδιος αριθμός -μόλις το 20%- φτάνουν μέχρι το ορόσημο των τριών μηνών.

Η λύση: εντόπισε τις παγίδες που αφορούν τις δίαιτες αδυνατίσματος και εφάρμοσε δοκιμασμένες τεχνικές για να βελτιώσεις την προσέγγισή σου απέναντι στο θέμα αδυνάτισμα. Οι παρακάτω αλλαγές στον τρόπο σκέψης μπορούν να σε εμποδίσουν να το βάλεις κάτω και να επιτύχεις μία λογική, εφικτή απώλεια βάρους.

Παγιδα Νο1: Το σώμα επαναστατεί κόντρα στη δίαιτα

Οι δραστικές ή πολύ αυστηρές δίαιτες μπορεί να πυροδοτήσουν αλλαγές στη διάθεση, πονοκεφάλους, σωματική και διανοητική κούραση, ευερεθιστότητα, αναστάτωση του πεπτικού και κόπωση – κάποιοι έχουν περιγράψει αυτά τα συναισθήματα σαν ατέλειωτη κούραση και άλλοι λένε πως νιώθουν σαν ζόμπι. Κανείς δεν θέλει να νιώθει έτσι και η αλήθεια είναι πως η αλλαγή της διατροφής σου προς το καλύτερο θα έπρεπε να σε κάνει να νιώθεις γεμάτη ενέργεια, ελαφριά, με καθαρό κεφάλι και ευτυχισμένη.

Πώς να το διορθώσεις:

Κάνε μια επισκόπηση του ιστορικού σου με τις δίαιτες αδυνατίσματος και προσπάθησε να μην επαναλάβεις λάθη του παρελθόντος. Ξέρεις το σώμα σου καλύτερα από τον καθένα, πράγμα που σημαίνει πως πιθανότατα γνωρίζεις τι ακριβώς ήταν εκείνο που σε έκανε να νιώθεις χάλια με μια δίαιτα στο παρελθόν.

Παρότι μπορεί να ακούγεται παράλογο να τρως περισσότερο όταν προσπαθείς να χάσεις βάρος, εμπιστέψου το σώμα σου. Ναι, πρέπει να μειώσεις το φαγητό για να χάσεις βάρος, αλλά αν η υπερβολική στέρηση των βασικών αναγκών του οργανισμού σου μπορεί να θέσει σε κίνδυνο το μεταβολισμό και την υγεία σου, γι’ αυτό και το σώμα σου στέλνει ισχυρά μηνύματα για να σταματήσεις τη δίαιτα που μόλις ξεκίνησες. Για να τα καταφέρεις, υιοθέτησε το χρυσό κανόνα – όχι υπερβολικά λίγο, όχι υπερβολικά πολύ φαγητό αλλά ακριβώς όσο πρέπει.

Παγίδα Νο2: Σε χτυπησε η πεινα

Για να μειώσεις το βάρος σου δεν είναι απαραίτητο να νιώθεις πεινασμένη μέσα πέντε λεπτά ή ακόμη και μία ώρα μετά το φαγητό σου. Για την ακρίβεια, η χρόνια πείνα γενικά υποδεικνύει πως η δίαιτά σου δεν είναι ισορροπημένη ή επαρκής, κάτι που μπορεί να οδηγήσει το σώμα σου να διατηρεί ενέργεια και να αντιστέκεται στην απώλεια βάρους.

Πώς να διορθώσεις το πρόβλημα:

  • Για να χάσεις κιλά και πόντους χωρίς να πεινάς συνεχώς, βάλε στη διατροφή σου υγιεινές τροφές που σε χορταίνουν και δεν σε αφήνουν να πεινάσεις γρήγορα. Διάλεξε άπαχη πρωτεΐνη (βιολογικά αβγά, πουλερικά, ψάρι, φασόλια και φακές), φυτικές ίνες (φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης, όσπρια) και καλά λιπαρά (αβοκάντο, ξηρούς καρπούς, σπόρους και έξτρα παρθένο ελαιόλαδο και λάδι καρύδας).
  • Ένα γεύμα των 350 θερμίδων με ένα φλιτζάνι της σούπας μαύρα φασόλια μαζί με 1/4 ψιλοκομμένο αβοκάντο, δύο φλιτζάνια ψητά σπαράγγια και μισό φλιτζάνι μαγειρεμένη κινόα θα σε αφήσουν πολύ πιο χορτάτη από ένα έτοιμο διαιτητικό γεύμα των 350 θερμίδων.
  • Μια άλλη έξυπνη στρατηγική είναι να διαλέγεις τροφές που σου επιτρέπουν να τρως περισσότερο φαγητό ως προς τον όγκο, χωρίς να σου προσθέτουν επιπλέον θερμίδες. Τέτοιες τροφές είναι τα φρούτα και λαχανικά με μεγάλη περιεκτικότητα σε νερό όπως το ποπκορν και τα δημητριακά ολικής άλεσης.
  • Μισό φλιτζάνι σπόροι βιολογικού καλαμποκιού σου δίνουν περίπου 15 γραμμάρια υδατάνθρακα, περίπου την ίδια ποσότητα που θα βρεις σε τρία φλιτζάνια βιολογικό ποπκόρν και μισό φλιτζάνι καστανό ρύζι σου δίνει περίπου 22 γραμμάρια υδατάνθρακες, χοντρικά 8 παραπάνω απ’ ότι ένα φλιτζάνι καστανό ρύζι.

shape.gr

Γεννημένη μία ζεστή μέρα τον Ιούνιο του 1996 στην Αθήνα, καρκινάκι στο ζώδιο και πάνω μου θα βρεις όλα τα χαρακτηριστικά του. Ευαίσθητη, συναισθηματική, αποφασιστική, εργασιομανής και control freak. Το dietchen (ντίτχεν) για μένα αποτελεί τη γέφυρα ανάμεσα σε Ελλάδα και Αγγλία, αφού πλέον ζω και σπουδάζω στο Μάντσεστερ, International Business & Marketing. Αγαπώ τη μουσική, τη μόδα, τα βιβλία, τα ταξίδια εντός και εκτός Ελλάδας. Αγαπημένος προορισμός τα τελευταία 16 χρόνια είναι η Μύκονος και δε νομίζω να υπάρξει άλλος, όπου κι αν ταξιδέψω, ό,τι κι αν εξερευνήσω…