fitness

Οι λογοι να ξεκινησουμε πρωινο τρεξιμο

By  | 

Δεν πολύ τρέχω, περπατάω όμως πολύ -συνήθως 8 με 10 χλμ τη μέρα- και ομολογώ πως άπαξ και ξεκινήσεις, δε θες να σταματήσεις. Γίνεται εμμονή, μια ωφέλιμη συνήθεια για τον οργανισμό. Τον τελευταίο καιρό, παρόλα αυτά, μου ήταν πολύ δύσκολο να περπατάω το πρωί, γιατί το κρύο και η παγωνιά του Μάντσεστερ, με νικούσαν… Περιμένω να φτιάξει ο καιρός, για να επανέλθω δριμύτερη. Μέχρι τότε, ας δούμε γιατί το πρωινό τρέξιμο είναι το καλύτερο ξεκίνημα της ημέρας…

Αυξάνει τη λειτουργία του εγκεφάλου

“Ναι” ο εγκέφαλος επηρεάζεται άμεσα από το πρωινό τρέξιμο, αφού γεμίζει με οξυγόνο και θρεπτικά στοιχεία που σας κάνουν πιο παραγωγικούς στη δουλειά. Έρευνα, που πραγματοποιήθηκε σε εργαζόμενους στο Ηνωμένο Βασίλειο, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι όσοι έτρεχαν καθημερινά έκαναν σπάνια λάθη στο γραφείο και δεν είχαν προβλήματα συγκέντρωσης. Άλλωστε, δεν υπάρχει δρομέας που να αρνείται ότι το τρέξιμο “καθαρίζει” το μυαλό από τις έγνοιες.

Καίει θερμίδες, μειώνει το βάρος

Εάν δεν μπορεί το τρέξιμο να κάψει θερμίδες… δεν μπορεί καμία άλλη δραστηριότητα! Ο μέσος δρομέας καίει κατά μέσο όρο 1.000 θερμίδες σε μια ώρα. Ωστόσο, είναι σημαντικά δυο πράγματα: πρώτον να είναι ενεργοποιημένος ο μεταβολισμός του σώματος, ώστε να χάσετε κιλά και δεύτερον, να τρέχετε με άδειο στομάχι, ώστε το σώμα να χρησιμοποιεί την ήδη υπάρχουσα “ενέργεια”.

Καταπολεμά την αϋπνία και το άσθμα

Το πρωινό τρέξιμο φαίνεται ότι επιταχύνει το χρόνο ύπνου… από τη στιγμή που θα πέσετε στο κρεβάτι! Εκτιμάται ότι οι αθλητές κοιμούνται 17 λεπτά πιο γρήγορα από όσους ξυπνούν, τεμπελιάζουν και απλά τρώνε ένα πρωινό γεμάτο λιπαρά. Επιπλέον, έρευνες πάνω σε άτομα με άσθμα έχουν αποδείξει ότι μετά από 3 μήνες άσκησης, πόσο μάλλον πρωινής, κατάφεραν να μειώσουν τις κρίσεις άσθματος.

Χαρίζει μια καρδιά γεμάτη υγεία

Το πρωινό τρέξιμο αποτελεί τον καλύτερο τρόπο για να ενδυναμώσετε την καρδιά σας. Όσοι τηρούν το πρόγραμμα γυμναστικής κατά τις πρωινές ώρες βελτιώνουν την κυκλοφορία και μειώνουν τον κίνδυνο της καρδιακής προσβολής. Για παράδειγμα, οι δρομείς που τρέχουν κατά μέσο όρο 16 χλμ την εβδομάδα, έχουν 39% λιγότερες πιθανότητες να αντιμετωπίσουν καρδιακά νοσήματα.

Κάνει πιο ισχυρό το ανοσοποιητικό σύστημα

Το τρέξιμο οδηγεί σε ένα πιο ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα, δηλαδή προσφέρει τη λύση απέναντι στα κρυολογήματα, τις αλλεργίες, την κόπωση, τους πόνους στην πλάτη και τις πεπτικές διαταραχές. Πιο συγκεκριμένα, έρευνα στη Σουηδία εκτιμά ότι οι δρομείς που τρέχουν μια ώρα καθημερινά, “κολλούν” κατά 18% λιγότερες ιώσεις.

Χαρίζει λάμψη στην επιδερμίδα

“Ναι” η γυμναστική διεγείρει την κυκλοφορία του αίματος, βελτιώνοντας τη μεταφορά των θρεπτικών ουσιών σε όλο το σώμα. Αποτέλεσμα δεν είναι άλλο, από την απομάκρυνση των τοξινών μέσα από τον ιδρώτα, ο οποίος μετατρέπει το δέρμα σε πιο απαλό και λαμπερό. Για αυτό, εάν αναζητάτε την ομορφιά… τρέξτε μισή ωρίτσα το πρωί!

Μείωση της αρτηριακής πίεσης

Η πρωινή άσκηση έχει θετική επίδραση στην αρτηριακή πίεση, σύμφωνα με τον δρ. Scott Collier από το Appalachian State University. Μελέτη σε τρεις ομάδες από 40 έως 60 ετών απέδειξε ότι όσοι αθλούνται το πρωί παρουσιάζουν μείωση της πίεσης του αίματος κατά 10%, μείωση που διαρκεί όλο το 24ωρο.

flowmagazine.gr

Γεννημένη μία ζεστή μέρα τον Ιούνιο του 1996 στην Αθήνα, καρκινάκι στο ζώδιο και πάνω μου θα βρεις όλα τα χαρακτηριστικά του. Ευαίσθητη, συναισθηματική, αποφασιστική, εργασιομανής και control freak. Το dietchen (ντίτχεν) για μένα αποτελεί τη γέφυρα ανάμεσα σε Ελλάδα και Αγγλία, αφού πλέον ζω και σπουδάζω στο Μάντσεστερ, International Business & Marketing. Αγαπώ τη μουσική, τη μόδα, τα βιβλία, τα ταξίδια εντός και εκτός Ελλάδας. Αγαπημένος προορισμός τα τελευταία 16 χρόνια είναι η Μύκονος και δε νομίζω να υπάρξει άλλος, όπου κι αν ταξιδέψω, ό,τι κι αν εξερευνήσω...