DIY & Tips

Ποια είναι η κατάλληλη διατροφή στην περίοδο

By  | 

Περίοδος σημαίνει πόνος, νεύρα, πρήξιμο στην κοιλιά και στο στήθος, ενοχλητικά σπυράκια στο πρόσωπο και λαιμαργία για οτιδήποτε αλμυρό και γλυκό. Οι χειρότερες 7 ημέρες του μήνα που όλοι και όλα σου φταίνε. Ακόμα και ο εαυτός σου…  Και τα πράγματα γίνονται ακόμα χειρότερα όταν ζυγίζεσαι και βλέπεις πως έχεις πάρει κιλά. Αυτό βέβαια δεν πρέπει να σε ανησυχεί καθόλου γιατί είναι κάτι εικονικό και παροδικό εξαιτίας της κατακράτησης υγρών. Αυτό που πρέπει να σε ανησυχεί είναι η διατροφή, αφού κατά τη διάρκεια της περιόδου εμφανίζονται συμπτώματα αναιμίας και υπογλυκαιμίας και γι’ αυτόν το λόγο λοιπόν πρέπει να ακολουθείται αυστηρά ισορροπημένη διατροφή. 

Τι είναι καλό να τρως και τι να αποφεύγεις…

Σίγουρα θα πεις ναι σε…

1.  Άφθονα φρούτα και λαχανικά, λόγω της αποβολής του πλεονάζοντος υγρού.


2. Κόκκινο κρέας και τροφές πλούσιες σε σίδηρο προς αποφυγή των συμπτωμάτων της αναιμίας.
3. Τροφές με υψηλή βιολογική αξία, σε συνδυασμό με πρωτεϊνη και υδατάνθρακες, (π.χ όσπρια με ρύζι, κρέας με ψωμί, γαλακτοκομικά με ψωμί) ώστε να προστατεύεται η μυϊκή μάζα και να μην επέλθει ο καταβολισμός (όταν ο οργανισμός αυξάνει τη δραστήριότητα του να παραγάγει ενέργεια για να μην ατροφήσουν οι μύες του).


4. Τροφές πλούσιες σε βιταμίνη C (π .χ πορτοκάλι, πιπεριά, ακτινίδο, φράουλες, μπρόκολο, κουνουπίδι), ώστε να αυξηθεί η απορρόφηση του σιδήρου.

 
5. Τρόφιμα πλούσια σε βιταμίνη Β12 (π.χ συκώτι, βόειο κρέας, ψάρι, θαλασσινά, αυγό, γαλακτοκομικά χαμηλά σε λιπαρά, εμπλουτισμένα δημητριακά).

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΦΕΥΓΕΙΣ
1. Αλατισμένες και κορεσμένες λιπαρές τροφές (τηγανητά, προϊόντα fast food, burger, τυποποιημένα προϊόντα όπως κρουασάν, σοκολάτες) καθώς επίσης και αναψυκτικά, για την αποφυγή της κατακράτησης υγρών.
2. Καφέ, τσάι. Προκαλούν έντονη διούρηση και πιθανόν να απορρυθμίσουν την ηλεκτρολυτική ισορροπία του σώματος ή να εμφανίσουν υπογλυκαιμικά επεισόδια.
3. Τον συνδυασμό γαλακτοκομικών με κρέας
, ώστε να αποφευχθεί και η μειωμένη απορρόφηση του σιδήρου.

Γεννημένη μία ζεστή μέρα τον Ιούνιο του 1996 στην Αθήνα, καρκινάκι στο ζώδιο και πάνω μου θα βρεις όλα τα χαρακτηριστικά του. Ευαίσθητη, συναισθηματική, αποφασιστική, εργασιομανής και control freak. Το dietchen (ντίτχεν) για μένα αποτελεί τη γέφυρα ανάμεσα σε Ελλάδα και Αγγλία, αφού πλέον ζω και σπουδάζω στο Μάντσεστερ, International Business & Marketing. Αγαπώ τη μουσική, τη μόδα, τα βιβλία, τα ταξίδια εντός και εκτός Ελλάδας. Αγαπημένος προορισμός τα τελευταία 16 χρόνια είναι η Μύκονος και δε νομίζω να υπάρξει άλλος, όπου κι αν ταξιδέψω, ό,τι κι αν εξερευνήσω...