Students' Life

Τips για να συγκεντρωθείς στο διάβασμά σου!

By  | 

Η εξεταστική -δυστυχώς- ξεκίνησε και οι περισσότεροι προσπαθούμε να συνηθίσουμε στο διάβασμα μετά την κραιπάλη των Χριστουγέννων. Δύσκολο, δεν αντιλέγω, αλλά αν υπάρχει θέληση είναι εφικτό. Μία αρκετά καλή μου φίλη, μου έστειλε εχθές το βράδυ το εξής μήνυμα: “Αφροδίτηηη σώσε με!! Μόνο εσύ μπορείς! Πες μου πώς να συγκεντρωθώ ρε συ, γιατί δίνω σε 2 μέρες και ακόμα γυρίζω δεξιά- αριστερά μέσα στο σπίτι και μόνο διάβασμα δε το λες αυτό που κάνω…”  

studying1

Καταρχάς, να επισημάνω και να τονίσω ότι δεν υπάρχουν “σωστές” και “λάθος” ή αποτελεσματικές και μη συμβουλές στο διάβασμα. Είναι σαν τη δίαιτα, υπάρχουν εκατοντάδες συμβουλές, αποτελεσματικές γίνονται μόνο αν πειθαρχήσεις σ’ αυτές και επιμείνεις. Ο καθένας λειτουργεί διαφορετικά, οπότε κατ’ εμέ, δεν υπάρχει η ιδανική συμβουλή και πρόταση. Ωστόσο, αφού μου ζητήθηκε να δώσω συμβουλές, δεν μπορώ παρά να βοηθήσω στο βαθμό που μπορώ!

  1. Το βασικότερο απ’ όλα είναι να βελτιώσεις τις συνήθειές σου. Τι εννοώ;… Προσπάθησε να κοιμάσαι νωρίς και αρκετές ώρες (τουλάχιστον 8). Μ’ αυτόν τον τρόπο ξεκουράζεσαι ουσιαστικά και μπορείς να αντεπεξέλθεις σε πολύωρο και απαιτητικό διάβασμα.
  2. Να τρως σωστά και τακτικά. Ξεκίνα με το πρωινό. Άτομα που δεν τρώνε πρωινό παρουσιάζουν χαμηλή ενεργητικότητα, κούραση, κόπωση, είναι νευρικοί και σπάνια μπορούν  να αποδώσουν σωστά. Το αντίθετο λοιπόν αποτέλεσμα από αυτό που ζητάμε στην εξεταστική περίοδο. Γι’ αυτό φάε ένα καλό ελαφρύ και γεμάτο πρωτεΐνες πρωινό. Επίσης, απόφυγε τα μεγάλα γεύματα και περιόρισε τα πολλά γλυκά.

studying33. Να γυμνάζεσαι. Τσέκαρε το πρόγραμμα της εξεταστικής και τις ώρες διαβάσματος ή ακόμα και της δουλειάς σου, αν εργάζεσαι και βρες μισή ώρα τη μέρα για γυμναστική. Επίλεξε όποιο είδος γυμναστικής σε ξεκουράζει και σε ενεργοποιεί ταυτόχρονα, όπως χορός, τρέξιμο, περπάτημα.

4. Να διαβάζεις κάνοντας σωστά διαλείμματα. Οι υπερβολικές ώρες διαβάσματος έχουν το αντίθετο αποτέλεσμα. Μπορείς για παράδειγμα να διαβάζεις, χωρίς καμία απόσπαση για 2 ώρες και να αφιερώνεις μισή ώρα στο διάλειμμα. Έτσι, ξεκουράζεται και ο εγκέφαλος και εσύ καλύπτεις μεγάλο μέρος της ύλης.

5. Βρες την κατάλληλη -για σένα- ώρα διαβάσματος.  Δεν μπορείς να κάνεις εποικοδομητικό διάβασμα όλες τις ώρες. Πρέπει να εντοπίσεις ποια χρονική περίοδο της ημέρας σου είναι ευκολότερο να συγκεντρωθείς. Για άλλους είναι τω πρωί, για άλλους αργά το βράδυ.

6. Κλείσε τον υπολογιστή ή αν πρέπει οπωσδήποτε να τον χρησιμοποιήσεις στο διάβασμά σου, απενεργοποίησε το ίντερνετ, ώστε να αποκλείσεις τον πειρασμό του facebook ή όποιου άλλου σάιτ κοινωνικής δικτύωσης, που θα σου αποσπάσει την προσοχή σου. Με την ίδια λογική βάλε στο αθόρυβο και το κινητό σου. Θα δεις τις ειδοποιήσεις στο διάλειμμά σου…

7. Φρόντισε να υπάρχουν στο χώρο, που διαβάζεις ό,τι μπορεί να χρειαστείς, όπως ένα σνακ, τα βιβλία σου, τις σημειώσεις, στυλό, τετράδια, highlighters, για να μην διακόπτεις κάθε τρεις και λίγο το διάβασμά σου και να ψάχνεις σε άλλα δωμάτια πράγματα.

8. Αν συγκεντρώνεσαι καλύτερα με μουσική, μπορείς να διαβάζεις με χαμηλή μουσική. Μην κάνεις όμως το λάθος να βάλεις τραγούδια που ξέρεις απ’ έξω και σ’ αρέσουν πολύ, γιατί η προσοχή σου θα στραφεί στη μουσική και όχι στο διάβασμα, κάτι που δε θέλουμε. Προτίμησε instrumental κομμάτια και χρησιμοποίησε playlist, για να μη χρειάζεται να ψάχνεις για άλλο κομμάτι κάθε 2 λεπτά.

Καλή τύχη και καλά αποτελέσματα!Μην απελπίζεσαι και μη βαριέσαι!!  Ένας μήνας είναι, θα περάσει!! 

studying2

 

Γεννημένη μία ζεστή μέρα τον Ιούνιο του 1996 στην Αθήνα, καρκινάκι στο ζώδιο και πάνω μου θα βρεις όλα τα χαρακτηριστικά του. Ευαίσθητη, συναισθηματική, αποφασιστική, εργασιομανής και control freak. Το dietchen (ντίτχεν) για μένα αποτελεί τη γέφυρα ανάμεσα σε Ελλάδα και Αγγλία, αφού πλέον ζω και σπουδάζω στο Μάντσεστερ, International Business & Marketing. Αγαπώ τη μουσική, τη μόδα, τα βιβλία, τα ταξίδια εντός και εκτός Ελλάδας. Αγαπημένος προορισμός τα τελευταία 16 χρόνια είναι η Μύκονος και δε νομίζω να υπάρξει άλλος, όπου κι αν ταξιδέψω, ό,τι κι αν εξερευνήσω...