fitness

Χυμός ή smoothie; Τι είναι πιο υγιεινό;

By  | 

Πολλές φορές έχω αναρωτηθεί τι είναι άραγε πιο υγιεινό, ένας χυμός (φυσικός πάντα!!) ή ένα smoothie. Για να είμαι ειλικρινής βέβαια, φαν των χυμών- φυσικών και μη- δεν ήμουν ποτέ. Αντίθετα, λατρεύω τα κρεμώδη smoothies, ιδιαίτερα το καλοκαίρι και θεώρησα χρήσιμο να ψάξω και να συγκρίνω τα υπέρ και τα κατά των δύο ροφημάτων, για να δω αν τελικά η προτίμησή μου είναι σωστή. 

Smoothies: Τα υπέρ

Τα smoothies είναι συνήθως ένα μείγμα πολύ υγιεινών φρέσκων υλικών, που σημαίνει ότι δεν χάνουμε θρεπτικά συστατικά. Επιπλέον, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε μια μεγάλη ποικιλία από υλικά, ώστε να αυξήσουμε ακόμα περισσότερο την διατροφική τους αξία. Για παράδειγμα, προσθέτοντας γιαούρτι, τους δίνουμε πρωτεΐνη. Για υγιεινά λιπαρά, αβοκάντο ή βούτυρο αμυγδάλου. Αυτή η ποικιλία, όπως και η πληθώρα των υλικών είναι που καθιστούν τα smoothies τέλειους αντικαταστάτες ενός γεύματος.

Smoothies: Τα κατά

Αν φτιάξουμε ένα smoothie χρησιμοποιώντας μόνο φρούτα και λαχανικά, ίσως καταλήξουμε να καταναλώνουμε πολλές περισσότερες θερμίδες από ό,τι πρέπει, κάνοντας πιο δύσκολο το να χάσουμε βάρος—ακόμα και να παχύνουμε. Επιπλέον, πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι τα smoothies καταναλώνονται μαζί με τα γεύματα, που είναι λάθος. Ένα smoothie είναι πρακτικά ένα πλήρες γεύμα, άσχετα που είναι σε υγρή μορφή, και μπορεί να περιέχει μέχρι και 400 θερμίδες.

Χυμοί: Τα υπέρ

Οι χυμοί είναι ένας εκπληκτικός τρόπος να καλύψετε τις ανάγκες σας σε φρούτα και λαχανικά, αν δυσκολεύεστε να τα ενσωματώσετε στην καθημερινή διατροφή σας, ή αν δεν έχετε χρόνο. Αν, για παράδειγμα, δεν σας αρέσει η γεύση των λαχανικών, ίσως σας είναι πολύ πιο εύκολο να πιείτε έναν “πράσινο” χυμό στον οποίο θα έχετε προσθέσει μήλο. Επιπλέον, οι χυμοί περιέχουν πολλά θρεπτικά συστατικά, και μπορούν να μας βοηθήσουν να καλύπτουμε τις ανάγκες μας σε βιταμίνες και μέταλλα καθημερινά, καταναλώνοντας μικρές μερίδες.

Χυμοί: Τα κατά

Η διαδικασία του να φτιάχνουμε ένα χυμό διατηρεί τα θρεπτικά συστατικά, αλλά απομακρύνει αρκετές από τις φυτικές ίνες. Αυτό σημαίνει πως ένας χυμός μας χορταίνει λιγότερο σε σχέση με ένα smoothie—αλλά στερούμαστε και τα τεράστια οφέλη που έχουν οι φυτικές ίνες για τον οργανισμό μας. Επιπλέον, αν χρησιμοποιούμε συστατικά με υψηλή περιεκτικότητα σε σάκχαρα (όπως τα καρότα, τα παντζάρια ή τα περισσότερα φρούτα), μπορεί να αυξηθεί το σάκχαρο στο αίμα μας. Ειδικά αν η ζυγαριά γέρνει περισσότερο προς τα φρούτα, ίσως καταναλώσουμε περισσότερους υδατάνθρακες από ό,τι πρέπει. Συνεπώς, πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί με τα υλικά που χρησιμοποιούμε. Αν η καθημερινή μας διατροφή περιλαμβάνει γενικά αρκετά φρούτα και λαχανικά, τότε ίσως δεν χρειάζεται να προσθέτουμε περισσότερα.

 

 

iatronet.gr

Γεννημένη μία ζεστή μέρα τον Ιούνιο του 1996 στην Αθήνα, καρκινάκι στο ζώδιο και πάνω μου θα βρεις όλα τα χαρακτηριστικά του. Ευαίσθητη, συναισθηματική, αποφασιστική, εργασιομανής και control freak. Το dietchen (ντίτχεν) για μένα αποτελεί τη γέφυρα ανάμεσα σε Ελλάδα και Αγγλία, αφού πλέον ζω και σπουδάζω στο Μάντσεστερ, International Business & Marketing. Αγαπώ τη μουσική, τη μόδα, τα βιβλία, τα ταξίδια εντός και εκτός Ελλάδας. Αγαπημένος προορισμός τα τελευταία 16 χρόνια είναι η Μύκονος και δε νομίζω να υπάρξει άλλος, όπου κι αν ταξιδέψω, ό,τι κι αν εξερευνήσω…