Psychology

10 tips μου για να αντιμετωπίσεις το στρες!

By  | 

Όλοι μας λίγο-πολύ αγχωνόμαστε. Το “κλειδί” είναι ο καθένας να μπορεί να αναγνωρίζει πότε έχει φτάσει στα όριά του και φυσικά να κάνει ένα διάλειμμα για να βρει τον τρόπο αντιμετώπισης του στρες. Υπάρχουν πολλοί τρόποι που μπορούν να σε κάνουν να χαλαρώσεις. Παρακάτω θα διαβάσεις δέκα από αυτούς που εφαρμόζω εγώ τα τελευταία χρόνια και με βοηθούν σε μεγάλο βαθμό. Εσύ βρες τι σου ταιριάζει και απλά ακολούθησέ το.

1. Φίλησε αγαπημένα σου άτομα.

Μία αγκαλιά ή ένα φιλί βοηθάει την υγεία σου. Επιστήμονες πιστεύουν πως με μια απλή αγκαλιά αυξάνεται η “ορμόνη της αγάπης” καθώς ενεργοποιείται η ωκυτοκίνη. Ερευνες μάλιστα έχουν δείξει πως έχει μεγαλύτερη επίδραση στις γυναίκες σε σχέση με τους άντρες. 

2. Τηλεφώνησε στη μητέρα σου.

Δεν ξέρω κατά πόσο μπορεί να σε ηρεμήσει η μητέρα σου, γιατί συνήθως κάνουν τα πάντα για να μας τσιτώσουν, ωστόσο είναι η μόνη που μπορεί να σε αγκαλιάσει ακόμα και μέσα από ένα τηλεφώνημα. Συνήθως, όσο ήμουν μαθήτρια, πριν από κάποιο διαγώνισμα, κουλουριαζόμουν σαν βρέφος δίπλα της για να χαλαρώσω και πράγματι βοηθούσε! Trust me!

3. Κάνε μυοχαλαρωτικές ασκήσεις.

Η προοδευτική χαλάρωση των μυών είναι μία τεχνική που περιλαμβάνει συγκεκριμένες ασκήσεις που οδηγεί στην ολική χαλάρωση του σώματος.

4. Δοκίμασε τον διαλογισμό της σοκολάτας.

Επίλεξε μια σοκολάτα που δεν συνηθίζεις να τρως ή δεν έχεις δοκιμάσει ποτέ. Ανοιξε την και μύρισε το άρωμά της. Παρατήρησέ την και στη συνέχεια δοκίμασε την. Μην τη φας λαίμαργα, αλλά άστη να λιώσει στο στόμα σου. 

5. Κάντε ένα διάλειμμα από τα email σου.

Μια νέα μελέτη του Πανεπιστημίου Irvine της Καλιφόρνιας αναφέρει πως ερευνητές διαπίστωσαν πως οι άνθρωποι που δεν έχουν επαφή με το email τους έχουν λιγότερο άγχος. Αναφέρουν πως να κοιτάζεις το email σου κάθε δέκα λεπτά λειτουργεί αρνητικά για τον οργανισμό και προτείνουν να γίνεται κάθε μία ώρα.

6. Συγχώρεσε κάποιον.

Οσο περίεργο κι αν ακούγεται το να μπορέσεις να συγχωρέσεις ένα πρόσωπο που ενδεχομένως σε έχει πληγώσει έχει τόσες πολλές θετικές επιδράσεις στον οργανισμό σου που δεν μπορείς να το φανταστείς. Γι αυτό μην αργείς, δώσε τόπο στην οργή.

7. Σκέψου κάτι για το οποίο είναι ευγνώμων.

Αντί να αναλώνεσαι στο άγχος της καθημερινότητας, κάτσε και σκέψου κάτι που έχεις στη ζωή σου και αισθάνεσαι τυχερή γι αυτό. Αυτόματα θα πλημμυρίσεις από αισθήματα χαράς.

8. Γυμνάσου.

Πολλές έρευνες έχουν δείχνει πως η άσκηση βοηθά στην ενίσχυση της ικανότητας του σώματος να χειρίζεται το άγχος.

9. Πιες  τσάι.

Ενα ποτήρι τσάι καθημερινά μπορεί να σε βοηθήσει να διώξεις πιο γρήγορα το άγχος της σύμφωνα με μελέτη του University College London. Νέα επιστημονικά στοιχεία δείχνουν ότι το μαύρο τσάι έχει επίδραση στα επίπεδα της ορμόνης του στρες στο σώμα.

10. Απενεργοποίησε το κινητό σου για λίγα λεπτά.

Επιστήμονες προβλέπουν πως μέχρι το 2015 ο μέσος άνθρωπος θα ξοδεύει περίπου 16 ώρες την ημέρα στην κατανάλωση των μέσων ενημέρωσης (τηλεόραση, μέσων μαζικής ενημέρωσης, τηλέφωνο). Επίσης έχει διαπιστωθεί πως τα smartphones αυξάνουν κατά πολύ το στρες, ενώ έρευνα δείχνει πως οι άνθρωποι που χρησιμοποιούν το facebook δεν είναι ευτυχισμένοι.

Γεννημένη μία ζεστή μέρα τον Ιούνιο του 1996 στην Αθήνα, καρκινάκι στο ζώδιο και πάνω μου θα βρεις όλα τα χαρακτηριστικά του. Ευαίσθητη, συναισθηματική, αποφασιστική, εργασιομανής και control freak. Το dietchen (ντίτχεν) για μένα αποτελεί τη γέφυρα ανάμεσα σε Ελλάδα και Αγγλία, αφού πλέον ζω και σπουδάζω στο Μάντσεστερ, International Business & Marketing. Αγαπώ τη μουσική, τη μόδα, τα βιβλία, τα ταξίδια εντός και εκτός Ελλάδας. Αγαπημένος προορισμός τα τελευταία 16 χρόνια είναι η Μύκονος και δε νομίζω να υπάρξει άλλος, όπου κι αν ταξιδέψω, ό,τι κι αν εξερευνήσω…